Jak spravovat zákaznický účet SSLmarket

7. 2. 2013 | Jindřich Zechmeister

Zákaznický účet SSLmarket vám nabízí přehlednou správu certifikátů. Najdete zde informace o vašich certifikátech, přehled řešených objednávek i expirujících certifikátů. Váš certifikát si zde můžete i stáhnout. Můžete si také otestovat správnost instalace certifikátu.

Přihlášení do zákaznického účtu

Přístupové údaje do zákaznického účtu vám byly odeslány na e-mail během jeho vytvoření, typicky při první objednávce na SSLmarket.cz. Pokud je nemůžete najít, můžete si je nechat poslat na přihlašovací straně, případně kontaktujte zákaznickou podporu.

Přihlášení do administrace

Přihlášení do administrace sslmarket probíhá na adrese sslmarket.cz a sslmarket.sk dle pobočky, kterou používáte. Pokud se nemůžete přihlásit, je možné, že se přihlašujete na špatné pobočce. Účty jsou pro českou a slovenskou pobočku oddělené z fakturačních důvodů. Pokud neznáte přihlašovací údaje, můžete si nechat poslat nové.

Správa účtu a zákaznických údajů

V případě, že potřebujete změnit nebo upravit údaje na zákaznickém účtu, klikněte na Základní údaje v sekci Správa účtu. 
Kliknutím na ikonu tužky vyvoláte úpravu údajů. Po úpravě klikněte na uložit a upravené informace budou upraveny.

Nastavení e-mailové komuikace

V oddílu Správa účtu - zasílání zpráv můžete nastavit zasílání upozornění z našeho systému. Důležité jsou zejména informace o expiraci certifikátu. Tyto informace si můžete nechat zasílat na autorizační a technický kontakt uvedený v objednávce certifikátu. Autorizační kontakt je zpravidla osoba, která byla v objednávce certifikátu uvedena jako zaměstnanec firmy určený pro telefonické ověření autoritou. Technický kontakt je osoba, která obdržela certifikát emailem.

Pokud jste náš partnerský prodejce a nechcete, aby váš zákazník obdržel zprávu o expiraci od nás, můžete vypnout zaslání informace o expiraci vašemu zákazníkovi.

Správa vašich objednávek

Pod Seznam objednávek najdete aktuálně řešené SSL certifikáty a stav jejich vyřízení. Po dokončení jsou objednávky přesunuty do Seznamu certifikátů, kde naleznete všechny aktuálně platně certifikáty. Kliknutím na ikonu lupy zobrazíte detail objednávky.

Detail objednávky certifikátu

Vložení veřejného klíče (CSR)

Po objednání certifikátu je třeba vytvořit veřejný klíč (CSR request) pro certifikační autoritu, která na jeho základě vystaví nový certifikát. Pokud je certifikát na našem serveru, CSR vložíme a zajistíme i instalaci na server
Veřejný klíč (CSR request) můžete vložit v detailu objednávky po kliknutí na Vložit nový. Po jeho vložení uvidíte obsažené informace. Všechny CSR requesty již musí mít bitovou hloubku minimálně 2048 bitů, 1024 bitů se již nepoužívá.

Informace vložené do CSR

Pokud se po vložení zobrazí chyba, liší se zřejmě údaje v CSR od údajů v objednávce. Pokud chybu nemůže najít,  kontaktujte zákaznickou podporu. Nejčastější chybou je odlišnost v názvu objednávané domény a domény v CSR (Common name), například www.nazevdomeny.cz a nazevdomeny.cz, Chybou může být i překlep v názvu žadatele (organizace) v CSR a v objednávce.

Jak prodloužit existující certifikát (tzv. Renew)

Po přihlášení uvidíte souhrn certifikátů spolu s jejich datem expirace. Pokud je datum zvýrazněno červeně, můžete už certifikát prodloužit (od 3 měsíců před expirací). Kliknutím na modrou ikonu dvou šipek se dostanete do objednávky prodloužení. Stačí zkontrolovat údaje, které jsou z minulé objednávky a prodloužení objednat.

Platební detaily v objednávce a platba kartou

Pro maximální urychlení vystavení certifikátu využijte >online platbu kartou. Při použití platební karty je úhrada potvrzena okamžitě a certifikáty s ověřením domény (DV) můžete mít vystaveny během několika minut. Samozřejmě je k dispozici i klasická platba převodem. 
V detailu objednávky klikněte na platba a na další straně na Uhradit SSL certifikát. Poté budete přesměrování na zabezpečenou platební bránu, ve které uvedete čísla vaši platební karty. Po potvrzení se dostanete zpět do administrace SSLmarket a uvidíte, zda-li byla platba úspěšně potvrzena.

Platební detaily v objednávce

Správa vašeho certifikátu

Vystavený certifikát vám pošleme e-mailem, takže nemusíte nikde nic hledat. Certifikát je zaslán v textové formě a je zakódován ve formátu Base64. Pokud e-mail smažete, můžete certifikát stáhnout i z naší administrace.

V administraci sslmarket si můžete váš certifikát stáhnout

Otestování správnosti instalace

Správná instalace certifikátu je klíčem k jeho důvěryhodnosti pro vaše návštěvníky. Můžete si správnost instalace vašeho certifikátu otestovat. Tuto možnost naleznete v detailu objednávky po Test certifikátu. Kliknutím na tento odkaz se dostanete na stránku s testem, kde můžete správnost instalace otestovat.

Pokud budou na serveru chybět Intermediate certifikáty, nebude certifikát pro návštěvníky důvěryhodný a bude zobrazovat bezpečnostní varování. Chcete-li mít jistotu, je certifikát nainstalovaný správně a že bude pro návštěvníky důvěryhodný, nechte instalaci zkontrolovat nástrojem od certifikační autority. Nástroj pro kontrolu nasměrujte na váš web zadáním odkazu, na které se certifikát nachází. Pokud je certifikát nainstalovaný v pořádku, nástroj vám zobrazí pozitivní výsledek. Pokud je něco v nepořádku, nástroj vám sdělí příčinu chyby a pokud Intermediate certifikáty chybí, vypíše vám certifikáty přesně pro konkrétní certifikát.

Zaslání dotazu zákaznické podpoře

Pokud nám potřebujete cokoliv sdělit nebo máte otázky, neváhejte využít kontaktní formulář zákaznické podpory. Tuto možnost najdete na levé straně pod Autorizovaný požadavek

V případě potřeby neváhejte kontaktovat naši zákaznickou podporu, která vám pomůže s výběrem certifikátu a jakýmkoliv dotazem.


Ing. Jindřich Zechmeister
Specialista pro bezpečnostní SSL certifikáty
DigiCert TLS/SSL Professional
e-mail: jindrich.zechmeister(at)zoner.cz